poétikai önismereti kurzus

2015. november 07. 15:52 - petiasün

Rabtársak (már nem:))

Reggel király voltam, most szolga vagyok.
Ahogy süllyed a nap, úgy hanyatlok.
Egykor úrnőmnek hittelek, de rab vagy.
Saját gyengeséged börtönfalai közt basáskodsz.
 
Csupán használsz. Csupán engedek.
Tanulok, gyűlölök és szeretek.
Mit adhatsz mást, mint lényedet?
De azt félted. Tartogatod a képzetnek.
 
Neked eszköz kell. Nekem hit.
Kedvhozó, meddig maradsz itt?
A magvető, ki nem tud aratni!
Önhitten várja a föld válaszát,
 
és védtelenül éri a tél első szele.
Üres a kamra, hol szíve
rohad. Vigyázz hát, úrnő!
Hatalmad üres. Tetted tétlen.
 
Légy résen! Tavaszra vársz
de a fagy előtt zavartan állsz.
A könnyű utat választanád?!
Én aknamezőn lépdelnék.
 
Feszengve, ingerülten,
apró neszekre őrülten
robban ki haragom!
Te meg táncolnál a semmi szélén…
 
Ki az úr, ki a szolga akkor hát?
Te csak elveszel, de réz-színű a karát
amivel ékesíted magad, én
elvesztem…cserébe adom, mi maradt:
 
Egy vers, dohányszag, megrekedt álmok.
Kettétört akarat és egy szív,
ami dobog még. Egyre csak dobog.
Csendben ölelj, még hallhatod.
 
 
„Te szolga, a legnagyobb ellenséged a másik szolga, és nem az urad” – Török-Zselenszky Tamás
Címkék: vers szerelem tél hit
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://magamnakszantfuveskonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr628057798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
poétikai önismereti kurzus
süti beállítások módosítása