poétikai önismereti kurzus

2013. január 15. 23:05 - petiasün

Tisztelgés Shakespeare előtt

Odi et amo

Reménytelenebb szívem kívánsága
Midőn okát se nem látom, se nem értem
És nyitott kaput zörget falánksága
Rossz házszám alatt, semmire leltem.

Már nem érdekli megfáradt lelkemet
Odi et amo, hiába minden igyekezet
Ez a folytonos harc engem legyőzött
Amint csak Spes búzája szellőzött.

Szellőzött? Éppen hogy csak mozdult
Utána se kaptam, csak álltam halkan
Integettem felé, szívemben szikra gyúlt
Elmosolyodott, és én nem mozdultam.

Jupiter, ha te nem segítesz nekem
És már Mars sem mozdítja testem
A rest kétszer fárad, és én is ezért
Kétszeresen lakolok szerelmemért.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://magamnakszantfuveskonyv.blog.hu/api/trackback/id/tr956227862

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petiasün 2013.01.20. 20:26:40

Gyengébbek" kedvéért: Odi et amo- "Gyűlölök és szeretek" Spes- A szerencse istennője Jupiter- Ennek görög megfelelője, ill. bolygója Mars- Itt: tetterő
poétikai önismereti kurzus
süti beállítások módosítása